Žadatel: AK Diag Human
Cannabis. IČ: 266 70 232. Tylova
963/2,779 00 Olomouc. Email: openroyalacademy@gmail.com Správní rada: Dušan Dvořák, MMCA (ČR) -
předseda, Matthew Zahradnik, McA (Kanada), Štefan Bakoš, McA (Slovensko).
Dozorčí rada: Mgr. Thomas Müller (Německo). AK Diag Human Cannabis je člen Open
Royal Academy.
Úřad
vlády ČR
nábřeží Edvarda Beneše 4
118 01, Praha 1 - Malá Strana
posta@vlada.cz, edesk@vlada.cz
118 01, Praha 1 - Malá Strana
posta@vlada.cz, edesk@vlada.cz
Věc: Žádost dle zákona č.
106/1999 Sb.
Úvodem: Žadatel je přesvědčen,
že žádost je možno kompetentně odpovědět pouze a jen Úřadem vlády ČR,
neboť se žádost týká téměř všech resortů a mezinárodního práva, přístupové
smlouvy ČR k EU a dalších smluv s EU po vstupu 1.5.2004. Laskavě
žádáme, aby text této žádosti byl v rozhodnutí Úřadu vlády ČR celý uveden,
pročež vám jej k usnadnění práce zasíláme rovněž elektronicky a následně jej
zasíláme poštou s podpisem. Žádáme poštovní i elektronické doručení
rozhodnutí Úřadu vlády ČR. Děkujeme.
Ve věci konopí
jako
obchodovatelného produktu na trhu EU ve smyslu Směrnice 98/34/ES a nejen rozsudku
SDEU C-136/09 Josemans a dle právního rámce zákona č.
167/1998 Sb., o návykových látkách ve smyslu novelizací při vstupu a po vstupu ČR do
EU zák. č. 362/2004 Sb., zák. č.
466/2004 Sb., zák. č. 228/2005 Sb., zák. č. 74/2006 Sb., zák. č. 41/2009 Sb.,
zák. č. 141/2009 Sb., zák. č. 281/2009 Sb., zák. č. 291/2009 Sb., zák. č.
106/2011 Sb., zák. č. 341/2011 Sb., zák. č. 375/2011 Sb., zák. č. 18/2012 Sb.,
zák. č. 167/2012 Sb., zák. č. 50/2013 Sb. a zák. č. 273/2013 Sb. sdělte:
1.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR před vstupem ČR do EU v přístupové smlouvě výjimku
nad rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES pro 3 naprosto a zcela odlišné (z hlediska obsahu účinné léčivé látky THC dle
98/34/ES) produkty z konopí uvedené však v jedné jediné
definici produktu, a to dle § 2 písm. f) zákona o návykových látkách
(dále jen ZoNL), kde je uveden jako jeden konopný produkt současně 1. kvetoucí
vrcholík, 2. plodonosný vrcholík a 3. celá nadzemní část rostliny konopí včetně
vrcholíku, když tyto 3 produkty jsou z hlediska obsahu účinné látky THC a
CBD zcela a naprosto odlišné ve smyslu podmínek pro technický předpis výrobku dle
směrnice 98/34/ES a podmínek a pravidel ZoNL k pěstování a nakládání s
konopím.
2.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR u EU/EK výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES, že Česká
republika, resp. Policie ČR nemusí používat žádnou právně závaznou metodiku
pro měření obsahu THC v konopí a nemusí dokonce používat ani právně
závaznou evropskou metodiku měření, kdy poslední aktualizace je uvedena v příloze
č.1. Nařízení ES č. 1122/2009. Zohledněte žádost číslo 2 v souvislosti
s novelizací ZoNL při vstupu do EU zákonem č. 362/2004 Sb. udávajícím v § 29 ZoNL
platném od satby konopí v roce 2004 jasný technický předpis dle směrnice
98/34/ES, že konopí dle obsahu THC bez výjimky dle všech tří definic
konopného produktu dle § 2 písm. f) ZoNL mohou občané sázet a
zpracovávat bez registrace u ČR. Dodejme, že fyzické a právnické osoby mohou konopí
pěstovat bez registrace u ČR jen do 100 m2 pěstitelní plochy a nakládat s ním pak
mohou k účelům průmyslovým a pokusnickým (§ 5, odst. 5 ZoNL) rovněž bez
registrace či povolení. Teprve nad 100 m2 plochy pro pěstitele probíhá
registrace satby registrovaných odrůd konopí.
3.
Ad. žádost č. 2 sdělte výjimku ČR v přístupové
smlouvě k povolení obchodního zákazu pro subjekty v ČR k provedení
ryzího technickému předpisu k pěstování konopí a zpracování konopných
produktů s povoleními dle §§ 8
a 24 ZoNL s platností novelizacemi ZoNL od 1.7.2009
u § 8 ZoNL zákonem č. 141/2009 Sb. a s platností od 1.4.2014 u § 24 ZoNl zákonem
č. 50/2013 Sb., kdy se konopné produkty (resp. 3 odlišné modality produktu dle
§ 2 písm. f) specifikují obsahem nad 0,3% THC (obsah CBD není specifikován).
4.
Ad žádost č. 2
a 3 sdělte kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo
zašlete kopii dokumentu) získala ČR před či po vstupu ČR do EU výjimku nad
rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES, že Česká republika nemusela novelizace ad žádost č. 3 výše uvedených
technických předpisů ZoNL pro obchodovatelné produkty notifikovat dle
povinnosti směrnice 98/34/ES.
5.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR před vstupem ČR do EU výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice
98/34/ES, že Česká republika může mít obsah THC v pěstovaných
odrůdách konopí (u daných tří zcela
odlišných produktů konopí – viz 1 - dle § 2 písm. f) ZoNL) až do 0,3%,
když v EU je povoleno – bez vyššího stupně kontroly - pouze konopí do 0,2%
THC.
6.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR před vstupem ČR do EU výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice
98/34/ES, že Česká republika mohla mít až do 1.4.2013 a novelizace ZoNL zákonem
č. 50/2013 Sb. dle § 5 odst. 5 ZoNL povoleno, že na získávání, skladování a zacházení
s konopím k účelům průmyslovým a pokusnickým nemusí mít fyzická či
právnická osoba žádné povolení úřadu a subjekty tak mohou činit
s konopím dle obsahu a množství THC a CBD bez výjimky a konopné produkty
mohou obchodovat.
7.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR po vstupu ČR do EU výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice
98/34/ES, že Česká republika nemusí novelizaci obsahu THC v konopí a
jeho produktech pro pěstování a nakládání s konopím bez povolení
úřadů dle §§ 5 odst. 5 a 29 ZoNL ve smyslu novelizace
ZoNL zákonem č.50/2013 Sb. notifikovat dle povinnosti směrnice 98/34/ES,
když obsah THC v konopí a jeho produktech byl novelou zákona č. 50/2013
Sb. změněn z původního bez výjimky na 0,3 % THC v konopí (dle
tří definic produktů dle § 2 písm. f) ZoNL a jde přitom rovněž o ryzí
technický předpis pro obchodovatelný produkt dle práva Evropské unie i ČR.
8.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR výjimky nad rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES k zákazu
provedení technického předpisu k produktu z konopí dle § 15 písm. f)
až do 1.4.2013 novelizací ZoNL zákonem č. 50/2013 Sb. a tuto novelizaci platnou
od 1.4.2013 ČR nemusela notifikovat u Evropské komise dle povinnosti směrnice
98/34/ES.
9.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES, že novela
ZoNL prvně notikovaná u Evropské komise 21. 5.2012 pod č. 2012/329/CZ (viz databáze TRIS) v souladu s povinnostmi směrnice
98/34/ES se může zcela zásadně lišit - a právě v důležitých
technických předpisech §§ ZoNL ! – od Parlamentem ČR schválené novely
ZoNL zákonem č. 273/2013 Sb. s platností od 10.9.2013, což je jinak v hrubém
rozporu se směrnicí 98/34/ES a taková notifikace, resp. změna zákona je nevymahatelná
(viz judikatura SDEU k 98/34/ES).
10.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES, že MZ ČR či jiný úřad není povinen vést
odrůdovou knihu léčivých genetik konopí, když přitom vyhláška MZ ČR č.
221/2013 Sb. stanoví obchodovatelnost odrůd konopí ve čtyřech modalitách
konopných produktů, a to 1) THC 12%, CBD<1%, 2)
THC 19%, CBD<1%, 3) THC 6%,
CBD 7,5% a 4) 14 % THC a CBD<1%
11.
Kdy (kým, číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) získala ČR výjimku nad rámec čl. 10 Směrnice 98/34/ES, že subjekty podílející se na výzkumu léčivých
genetik konopí z výzkumu vzešlé genetiky konopí nesmí registrovat u ČR
či EU a MZ ČR nejen opakovaně odmítá léčivé odrůdy konopí registrovat, ale
také odmítá veřejně sdělit, jaké jsou podmínky a pravidla (technický předpis) pro uznání konopné odrůdy
(produktu) léčivým obchodovatelným zbožím na trhu EU ve smyslu směrnice
98/34/ES z hlediska obsahu účinných látek (viz žádost č. 10 a vyhláška MZČR). Pokud
však ČR má úřad a pravidla pro registraci léčivých odrůd konopí a podmínky
pro uznání dané genetiky konopí z hlediska obsahu účinných látek za
léčivou, toto nám sdělte.
12.
Kdy (číslo jednací, odkaz na web nebo zašlete kopii
dokumentu) Vláda ČR určila jakému resortu vrcholovou odpovědnost za
dodržování směrnice 98/34/ES ke konopí jako obchodovatelnému produktu na
trhu EU ve – s ohledem na Úmluvy OSN - specifickému režimu, viz Rada vlády pro
koordinaci protidrogové politiky.
K tomu
z hlediska žádosti dle 106 /1999 Sb. k čerpání fondů ESF sdělte:
13.
Který resort či orgán A) v prvním a B) v druhém programovacím období čerpání fondů ESF ve veřejných metodikách
k realizaci projektů ESF či smlouvách s realizátory projektů ESF uváděl
a uvádí povinnost pětileté udržitelnosti
projektů dle Nařízení rady, pokud byly z dotace ESF projektem vytvořeny
a financovány nová pracovní místa. Za C) sdělte, který resort je vrcholově odpovědný za to, že
resorty či jiné orgány rozdělující dotace ESF musí svými opatřeními garantovat,
že ve smlouvách či metodikách jako nedílných přílohách smlouvy k realizaci
projektu ESF bude uvedena povinnost pětileté udržitelnosti projektu při
vzniku nových pracovních míst financovaných z ESF.
S přáním hezkých dnů, veselých svátků a úspěchů
v novém roce
Od: Open Royal Academy <openroyalacademy@gmail.com>
Datum: 22. prosince 2013 0:23
Předmět: Žádost dle zákona č. 106/1999 Sb.
Komu: Posta <posta@vlada.cz>, edesk@vlada.cz
Kopie: openroyalacademy@gmail.com
----------------------------------------------------